Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ropažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 16/23
Ulbrokā 2023. gada 28. jūnijā Par mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības pabalstiem Ropažu novada pašvaldībā
Apstiprināti ar Ropažu novada pašvaldības domes
28.06.2023. sēdes lēmumu Nr. 2476 (prot. Nr. 69/2023) Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 33. panta ceturto daļu, 36. panta piekto un sesto daļu 1. Saistošie noteikumi nosaka sociālās palīdzības sniegšanas un saņemšanas kārtību, nosacījumus maznodrošinātas un trūcīgas mājsaimniecības statusa noteikšanai, mājsaimniecības, kurām ir tiesības saņemt sociālo palīdzību, kā arī pabalstu veidus, pabalstu apmēru un lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. 2. Sociālo palīdzību piešķir mājsaimniecībai, kura deklarējusi savu dzīvesvietu Ropažu novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) administratīvajā teritorijā vai kuras pēdējā deklarētā dzīvesvieta bija pašvaldības administratīvajā teritorijā. II. Trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa, sociālo pabalstu pieprasīšanas un sniegšanas kārtība
3. Sociālās palīdzības saņēmēji var būt: 3.1. trūcīgas mājsaimniecības, kurām Ropažu novadā ir piešķirts trūcīgas mājsaimniecības statuss; 3.2. maznodrošinātas mājsaimniecības, kurām Ropažu novadā ir piešķirts maznodrošinātas mājsaimniecības statuss; 3.3. mājsaimniecība krīzes situācijā. 4. Lai saņemtu sociālo palīdzību, persona vai mājsaimniecības pilnvarotā persona (turpmāk – klients) vēršas Sociālā dienesta pagastu vai Vangažu pilsētas nodaļā (struktūrvienībā) klātienē vai iesūtot iesniegumu e-pastā socialais.dienests@ropazi.lv elektroniski parakstītu ar drošu elektronisko parakstu, vai ar pasta sūtījumu, adresējot to kādai Sociālā dienesta pagasta vai Vangažu pilsētas nodaļai (struktūrvienībai). 5. Iesniedzot iesniegumu un citus normatīvajos aktos noteiktos dokumentus, klients deklarē savus ienākumus un citus materiālos resursus (ienākumus un īpašumus) iztikas līdzekļu deklarācijā. 6. Sociālais dienests pēc klienta iesnieguma un pievienotiem dokumentiem novērtē klienta ienākumus un citus materiālos resursus, kā arī pārbauda informāciju, tostarp, apstrādā personas datus par klientu pašvaldības un valsts datu reģistros tikai lēmuma pieņemšanai nepieciešamajā apjomā. Ja nepieciešams, Sociālais dienests papildus pieprasa ziņas no klienta, kā arī no juridiskām un fiziskām personām. 7. Sociālais dienests viena mēneša laikā pēc klienta iesnieguma saņemšanas pieņem lēmumu par sociālās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt. Sociālais dienests informē klientu par pieņemto lēmumu Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā. 8. Mājsaimniecības ienākumu un materiālo resursu izvērtēšana tās atzīšanai par trūcīgu vai maznodrošinātu notiek saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem. 9. Maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis pašvaldībā noteikts 80 procentu apmērā no Centrālās statistikas pārvaldes tīmekļa vietnē publicētās minimālo ienākumu mediānas uz vienu ekvivalento patērētāju mēnesī. 10. Minimālo ienākumu sliekšņu apmērus mājsaimniecībai aprēķina, piemērojot attiecīgajam ienākumu slieksnim šādus koeficientus: 10.1. pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā – koeficientu 1; 10.2. pārējām personām mājsaimniecībā – koeficientu 0,7. 12. GMI pabalsta aprēķināšana, piešķiršana un izmaksas kārtība notiek atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem, izvērtējot mājsaimniecības materiālo situāciju. 13. Mājokļa pabalstu piešķir mājsaimniecībai dzīvojamās telpas īres vai dzīvojamās mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksas un maksas par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu, segšanai vai cietā kurināmā iegādei. 14. Mājokļa pabalsta aprēķināšanas, piešķiršanas un izmaksas kārtība notiek saskaņā ar ministru kabineta noteikto. 16. Piemērot nosacījumus attiecībā uz izdevumu pozīciju minimālām normām, par kurām tiek aprēķināts mājokļa pabalsts, nosakot mājokļa platību 64 m2 apmērā, ja: 16.1. trīs un vairāk istabu mājoklī dzīvo un dzīvesvietu deklarējusi viena vai divas personas, kurām noteikta I vai II grupas invaliditāte; 16.2. trīs un vairāk istabu mājoklī dzīvo viena vai divas personas, kuras sasniegušas valsts vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu. 17. Pabalsts atsevišķu izdevumu apmaksai tiek piešķirts trūcīgām un maznodrošinātām mājsaimniecībām veselības aprūpei, bērna izglītībai un audzināšanai. 18. Pabalsts veselības aprūpei ietver: 18.1. medicīnisko pakalpojumu, tai skaitā recepšu briļļu, inkontinences preču iegādes izdevumu segšanai pēc iesniegtiem izdevumus apliecinošiem dokumentiem, personai mājsaimniecībā, nepārsniedzot 200 euro viena kalendārā gada laikā; 18.2. medikamentu (kas aplikti ar PVN 12 %) izdevumu segšanai pēc iesniegtiem izdevumus apliecinošiem dokumentiem, personai mājsaimniecībā nepārsniedzot 200 euro viena kalendārā gada laikā. 19. Pabalsta saņemšanai klients Sociālajā dienestā iesniedz medicīnisko pakalpojumu izdevumu apliecinošu dokumentu kopijas, uzrādot oriģinālus, kas izsniegti pēdējo triju mēnešu laikā, un kuros norādīts personas vārds, uzvārds, personas kods, maksājuma mērķis un summa. 20. Pabalstu bērna izglītībai un audzināšanai piešķir: 20.1. mācību piederumu iegādei uzsākot mācību gadu bērniem, kuri iegūst izglītību (no 5 līdz 24 gadu vecumam) 70 euro apmērā par katru bērnu. Iesniegumu pabalsta saņemšanai iesniedz Sociālajā dienestā no kārtējā gada jūlija pirmās darba dienas līdz septembra pēdējai darba dienai; 20.2. bērna ēdināšanai skolā nepārsniedzot 2 euro dienā, uz laiku, kurā piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss. Apmaksu veic pēc ēdinātāja iesniegta rēķina; 20.3. bērna ēdināšanai pirmsskolas izglītības iestādē 100 % apmērā no pašvaldības noteiktām ēdināšanas izmaksām uz laiku, kurā klientam piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss; 20.4. bērna nometnes apmaksai līdz 150 euro kalendārā gada laikā, uz laiku, kurā piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss. Maksu par dalību nometnē pārskaita nometnes rīkotājam uz kredītiestādes kontu pēc rēķina saņemšanas vai personai pēc finanšu dokumentu iesniegšanas. 21. Tiesības saņemt vienreizēju pabalstu krīzes situācijā ir mājsaimniecībai, kura katastrofas vai citu no mājsaimniecības gribas neatkarīgu apstākļu dēļ pati saviem spēkiem nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības un tai ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība. 22. Pabalsta saņemšanai mājsaimniecība iesniedz sociālajā dienestā iesniegumu ne vēlāk kā triju mēnešu laikā, skaitot no dienas, kurā radusies krīzes situācija, un kuram pievienoti dokumenti vai informācija par apstākļiem, kas radījuši mājsaimniecības nonākšanu krīzes situācijā. 23. Pēc iesnieguma saņemšanas Sociālā dienesta speciālists veic mājsaimniecības krīzes situācijas novērtējumu, nepieciešamības gadījumā piesaistot citus speciālistus, sagatavojot par to atzinumu. 24. Pabalstu piešķir mājsaimniecībai līdz valstī noteiktās minimālās mēneša algas apmēram viena gada laikā. 26. Komisijas pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā likumā noteiktajā kārtībā. 27. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Ropažu novada pašvaldības domes 2021. gada 1. septembra saistošie noteikumi Nr. 12/21 "Par mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības pabalstiem Ropažu novada pašvaldībā". Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
Paskaidrojuma raksts
Ropažu novada pašvaldības domes saistošajiem noteikumiem Nr. 16/23 "Par mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības pabalstiem Ropažu novada pašvaldībā"
Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības pabalstiem ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|